Translate

wtorek, 5 lipca 2016

Słynne budowle / miejsca, czyli architektura dla 6-latka. Dziecko na warsztat.

Gdy zaczynałyśmy naszą przygodę z projektem "Dziecko na warsztat" Zara miała 3,5 roku. To było 3 lata temu, a my mieszkałyśmy w słonecznej Chorwacji w przepięknej miejscowości Zadar, w której to jak powiedział Chickok są najpiękniejsze zachody słońca na świecie. 

Gdy przystępowałam do projektu nie zdawałam sobie sprawy jak bardzo go polubię i jak dużo mi on da. Dzisiaj jest czas na ostatni warsztat 3 Edycji. Temat dowolny. 

Ostatnie 3 lata z "Dzieckiem na warsztat" to były tony inspiracji, ciekawych pomysłów, a przede wszystkim cudownych ludzi. Dzięki Dziecku na Warsztat poznałam wiele wspaniałym mam i bardzo utalentowanych blogerek. Kilka z nich miałam przyjemność poznać osobiście. Poza morzem kreatywnych pomysłów Dziecko na warsztat zaowocowało nowo nawiązanymi przyjaźniami, które mam nadzieję pozostaną na całe życie. 

Dziękuję Dziewczyny, że jesteście!!!


A teraz przechodzimy już do warsztatu.

Tematów na ten ostatni warsztat miałam kilka. Ponieważ czas miałyśmy tym razem dosyć ograniczony (od wczoraj jesteśmy na wakacjach w Polsce). Postanowiłam wybrać temat, który wydawał mi się najszybszy do przeprowadzenia.

SŁYNNE BUDOWLE / MIEJSCA NA ZIEMI 

... czyli lekcja architektury dla sześciolatka.





Zabawę z najbardziej rozpoznawalnymi budowlami na świecie zaczęlīśmy od dopasowywania figurek Safari do kart 3-stopniowych inspirowanych Montessori. Nasz pierwszy zestaw Safari - wspomniane budowle - kupiłam na zjeździe rodzinek Dziecka na warsztat jaki miał miejsce na zakończenie 1 Edycji projektu. Poleciałyśmy na niego do Warszawy. Było świetnie!!! Możecie o tym przeczytać TUTAJ
Jednym ze sponsorów zjazdu był wówczas sklep KABUM. Od przedstawicieli dostaliśmy niespodzianki, ale mogliśmy także zrobić dodatkowe zakupy. 

Karty Montessori znalazłam na blogu The Natural Homeschool można je wydrukować za darmo. 




















Na blogu Homeschool Den znalazłam inny zestaw kart 3-stopniowych Montessori. Do tego nie miałyśmy już wszystkich figurek, nie przeszkodziło nam to jednak w ciekawej zabawie. Oglądałyśmy karty, Zara rozpoznawała przedstawione na nich budowle, a następnie na mapie szukałyśmy w jakim państwie i mieście się znajdują. 



















Przeczytałyśmy książkę wydawnictwa Usborne "See inside Famous Building". Książka jest bardzo ciekawa, zawiera mnóstwo informacji i ma ponad 60 okienek, z ukrytymi w nich ciekawostkami.













Przeczytaliśmy książkę "Najwyższe budowle świata" z serii "Niezwykłe podróże po świecie Miki Geo". Uwielbiamy i szczerze polecamy te książeczki. "Najwyższe budowle świata" są już co prawda nieaktualne, od dnia ich wydania powstało już kilka wyższych budynków niż te opisywane w książce. Nie zmienia to jednak faktu, że książka jest bardzo ciekawa.












Przeczytałyśmy także pobieżnie książki o Stonehange, Egipcie, Londynie i Dubaju. Pierwszym trzem miejscom zamierzamy poświęcić w te wakacje osobne projekty. O ile do Egiptu w tym roku się nie wybieramy, o tyle Stonehenge odwiedzimy już niebawem. 






Ponownie przeczytałyśmy także książki o Paryżu i Londynie. O tej pierwszej pisałam TUTAJ.





Układałyśmy puzzle. W zasadzie to Zara ułożyła je w 80% sama i to w zaledwie 2 godziny. Jestem z niej dumna, puzzle są polecane dla dzieci +8, Zara ma 6 lat.






Ułożone puzzle posłużyły nam później wielokrotnie do zabawy. Zara wpadła na pomysł, aby ludziki Playmobile wyruszyły w podróż dookoła świata. Zara była rodzicami, a ja dziećmi. Zadawałam tysiące pytań na temat "odwiedzanych"przez nas miejsc. Zara natomiast dumnie mi na nie odpowiadała, dzięki czemu nie tylko świetnie się bawiłyśmy, ale także Zara miała bardzo dobrą okazję na powtórzenie i utrwalenie poznanych przez nas wcześniej informacji.










Zrobiłyśmy też kilka prac plastycznych.








Rozpoznawałyśmy budowle i całe miasta po ich cieniu, a także dopasowywałyśmy do nich nasze figurki.






Zara ćwiczyła czytanie.








Grałyśmy w Memory i Piotrusia.






Zara miała okazję zobaczyć na własne oczy wiele z miejsc, o których rozmawiałyśmy. Postanowiłam napisać dla niej kolejny odcinek "Balona marzeń" i zilustrować go naszymi zdjęciami. Gdy historia zostanie dokończona udostępnię ją na blogu.


Robiłyśmy też znane budowle z naszych ukochanych Hama Beads. Dzieło Zary uwieczniłam przyklejając je do kanwy. Kolejne budowle w drodze :)









Zapraszamy na blogi biorące udział w projekcie. Klikamy na logo aby przenieść się na wybraną stronę.   Tym oto wpisem kończymy 3 Edycję Dziecka na Warsztat. Zapraszamy ponownie od września!!!





Słowo mamy ED Montessori Karolowa mama Kreo Team Kreatywnym Okiem Matkopolkowo Bez nudy 360 przygód Bawimy się my 3 Biesy dwa Duśkowy świat Dzika jabłoń Elena po polsku Co i robi robcio Jej cały świat Cały świat Karli Tymoszko Igranie z Tosią Kawa z cukrem Laurowy zawrót głowy Kreatywnie w domu Gagatki trzy Guguiowo Ciekawe dzieci Świat Tomskiego Ohana blog On ona i dzieciaki Nasza przygoda diy My home and heart Mama Aga Konfabula Uszywki Zuzinkowej Mamy Mama na pełen etat Schwytane chwile Pomysłowe smyki Z motylem na dłoni Zabawy z Archimedesem Zakrecony belfer Pomieszane z poplątanym Nasze rodzinne podróże Ogarniam wszechświat Kreatywna mama Nasza szkoła domowa FB Dziecko na warsztat

10 komentarzy:

  1. Jest szał;) podziwiam Was za każdym razem!

    OdpowiedzUsuń
  2. suuuuuuperowskie, wszytko mi się podoba i wszystko zrobimy. figurki zakupione, wzorów do układania zaraz będziemy szukać. Cienie budowli extra! jak zawsze najwyższy poziom. dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybki warsztat? Ale jaki bombowy! Jest przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Mega dużo pomysłów! Skorzystam na swoich lekcjach języka angielskiego :) P.S. Też korzystam z książeczek Usborne na lekcjach i mam do sprzedania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeny, ale świetna zabawa! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Dziecko może się sporo nauczyć a tym samym czerpać radość z fajnej zabawy. Warto od najmłodszych lat spędzać wolny czas z dzieckiem na grach edukacyjnych

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały ten Wasz wpis.
    Baardzo inspirujący.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cuudo. Czy mogę wiedzieć gdzie znajdę kontury kontynentów do wycięcia?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wasko to nowoczesna firma zajmująca się wytwórstwem różnego rodzaju form wytryskowych, tworzych sztucznych czy innych wyrobów z metali. Nasza firma oferuje najlepszej jakości produkty. Zobacz Frezowanie

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1