Translate

czwartek, 2 lutego 2017

Maria Curie-Skłodowska - Wspaniali wynalazcy.

Gdyby nie projekt "Wspaniali wynalazcy" pewnie byśmy jeszcze przez jakiś czas nie poznały tej wielkiej kobiety. Cieszę się, że bierzemy udział w tak ciekawym projekcie. 




Zaczęłyśmy od przeczytania książki z serii "Biografie dla najmłodszych" zatytułowanej "Maria Skłodowska-Curie. Opowieść o ciekawości". Jest to dwujęzyczna (polsko-angielska) książka autorstwa  Natalii Duebolm i Arkadiusza Gacparskiego. Bardzo przyjemnie się ją czyta. Mojej (prawie) 7-latce bardzo się podobała.







W czasie naszej przygody z Marią Curie-Skłodowską, przeczytałam też Zarze zeszyt edukacyjny"Wielcy Polacy. Maria Skłodowska-Curie. Wszystko co warto widzieć o największej polskiej uczonej." - Małgorzaty Sobieszczak-Marciniak. Tę książkę polecam jednak dla trochę starszych dzieci. Pod koniec czytałam już właściwie sobie. Wrócimy do niej za jakiś czas.












Przeczytałam Zarze informacje o wielkiej uczonej wydrukowane ze strony Twinkl.




Zara wypełniła kartę pracy i stworzyła mini-książkę.




Zapytałam Zarę czy pamięta co to jest zdjęcie rentgenowskie. Pamiętała to doskonale z warsztatów o ciele człowieka, które przeprowadziłyśmy 1,5 roku temu w ramach "Dziecka na warsztat". W zeszłym roku, Zara widziała także zdjęcia rentgenowskie mojej szczęki. 

Pobawiłyśmy się więc w "Gabinet RTG"

Dałam Zarze wydrukowane i zalaminowane "zdjęcia RTG" wydrukowane z Twinkl i kości z naszego domowego modelu. Zadaniem Zary było rozpoznanie co przedstawiają obrazki i dopasowanie ich do naszych plastikowych kości.







Gdy Zara rozpoznała kość na obrazku szukałyśmy jej także na naszym własnym ciele.

Gdy już sobie trochę odświeżyłyśmy wiedze o szkielecie, pokazałam córce karty do gry w bingo.








Wylosowaną kość nie tylko zaznaczałyśmy na karcie, ale także szukałyśmy jej w naszym ciele i wśród zabawkowego szkieletu. Grałyśmy już w to wiele razy, Zara nadal jest tą grą bardzo zainteresowana.


Rozpoznawałyśmy więcej kości...




Zobaczyłyśmy prezentację w Power Point





Zara wypełniła kartę pracy o aparacie rentgenowskim.





Zrobiła tez prace plastyczną - zdjęcie RTG z PlayDoh i patyczków kosmetycznych. Przyjrzyjcie się uważnie. Co dolega naszemu pacjentowi?






Zazwyczaj wszystkie zabawy w omawianym przez nas temacie planuje w 100% sama, nie korzystam z żadnych planów lekcji. Tym razem było jednak inaczej. Pierwszy raz skorzystałam z Planit na stronie Twinkl - LINK. I muszę przyznać, że jestem zachwycona! Olbrzymia oszczędność czasu. Wszystkie materiały gotowe do druku i zebrane w jednym miejscu. Instrukcja, plan pracy dla "nauczyciela". Szczerze polecam!

Obejrzałyśmy też film na YT.





Bierzemy udział w projekcie.




2 komentarze:

  1. Takie książeczki, jak można zobaczyć na pierwszych zdjęciach - pamiętam, jak moje dzieciaki dostawały takie na zakończenie roku za dobre wyniki. :) Sam lubiłem takie przeglądać, i nadal lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis. Fajne pomysły, będziemy korzystać :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1